Nawigacja
● Dokumenty Szkoły
● Kalendarz Roku Szkolnego 2023/2024
● Harmonogram spotkań
● Kadra Pedagogiczna
● Pedagog szkolny
● Świetlica szkolna
● Stołówka szkolna
● Obsługa szkoły
● Biblioteka
● Pielęgniarka
● Przerwy
● Plan dowozów
● Plan odwozów
● Samorząd uczniowski
● Wykaz podręczniów
● E-podręcznik
● Wycieczki szkolne
● Prymus SP
● Absolwent SP
● Prymus GIM
● Absolwent GIM
● OKE
● Centralna Komisja Egzaminacyjna
● Bezpieczny Internet
● Owoce i warzywa w szkole
● Zbieraj baterie i telefony
● Zasady naboru
● Informator
Pobieralnia
Szukaj
Logowanie
Ogólnopolski Konkurs Matematyczny "Galileo 2017"
Wyniki Ogólnopolskiego Konkursu z Matematyki
3 marca 2017 r roku odbył się Ogólnopolski Konkurs Matematyczny „Galileo 2017”,
a 12 maja 2017 roku poznaliśmy jego wyniki. Wzięło w nim udział 1 uczeń klasy szóstej,
2 uczniów klasy I G, 4 uczniów klasy II G i 3 uczniów klasy III G.
Uczniowie naszej szkoły spisali się znakomicie, a oto oni:
Magdalena Morawiec z klasy I G
laureatka, 10. miejsce w kraju
Wyróżnienia:
Paweł Stępiński
12. miejsce w kraju
Wiktoria Holeczek
13. miejsce w kraju
Małgorzata Jegliczka
13. miejsce w kraju
Agnieszka Wilczek
14. miejsce w kraju
Julia Rzytki
15. miejsce w kraju
Szkołę reprezentowali rownież Bruno Lassak, Pascal Kranz, Dawid Kremzer. Opiekun Marzena Miękina-Depta.
Gratulujemy
Uczniowie naszej szkoły spisali się znakomicie, a oto oni:
Magdalena Morawiec z klasy I G
laureatka, 10. miejsce w kraju
Wyróżnienia:
Paweł Stępiński
12. miejsce w kraju
Wiktoria Holeczek
13. miejsce w kraju
Małgorzata Jegliczka
13. miejsce w kraju
Agnieszka Wilczek
14. miejsce w kraju
Julia Rzytki
15. miejsce w kraju
Międzyszkolny Konkurs Matematyczny w Brzeźnicy 2017
Międzyszkolny Konkurs Matematyczny
25 kwietnia br. w Zespole szkolno Przedszkolnym w Brzeźnicy odbył się konkurs matematyczny dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Rudnik.
Naszą szkołę reprezentowali Oliwia Passia, Marta Zięć, Kamil Kremzer, Patryk Bulak, Dawid Passia. Uczennica Kl. I Oliwia Passia zajęła miejsce, Kamil Kremzer uczeń kl. III zajął III miejsce. Opiekunowie Alicja Peikert i Gabriela Kallabis.
Gratulujemy
Spotkanie z rodzicami 15.05.2017
Informacja dla rodziców
15 maja 2017 roku o godzinie 17.00
odbędzie się spotkanie z rodzicami-wywiadówka.
Obecność obowiązkowa.
Majówka 2017
Dzień Ziemi 2017
Dzień Ziemi
25 kwietnia z okazji " Dnia Ziemi" uczniowie klasy I i II gimnazjum pojechali na krótką wycieczkę do Zakładu Zagospodarowania Odpadów mieszczącego się w Raciborzu na ulicy Rybnickiej. Młodzież została zapoznana z metodami przetwarzania odpadów zielonych, uczniowie zobaczyli instalacje i maszyny stosowane w tym zakładzie oraz zostali oprowadzeni po rozległym terenie składowiska. Wyjazd z pewnością przyczynił się do poszerzenia świadomości ekologicznej uczniów. Opiekuna Lidia Kutrowska.
Egzamin Gimnazjalny 2017
Kiermasz świąteczno-charytatywny 2017
Kiermasz Świąteczno-Charytatywny
9 kwietnia br. w naszej szkole odbył się Kiermasz Świąteczno-Charytatywny.
W trakcie kiermaszu były zbierane fundusze na pokrycie kosztów leczenia.
Uczniowie zaprezentowali interpretacje "Niewolnica Izaura" oraz występy
z instrumentami, a przedstawiciele Rady Rodziców i Pracowników Szkoły
sprzedawali wypieki i ozdoby wielkanocne.
VI Powiatowym Konkursie Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych DACHL 2017
VI Powiatowym Konkursie Wiedzy
o Krajach Niemieckojęzycznych DACHL
7 kwietnia 2017 uczennice naszej Szkoły: Martina Herud, Nanda Kampik oraz Paulina Nosol, wzięły udział w VI Powiatowym Konkursie Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych DACHL w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudniku. Po trwającym godzinę teście jednej z nich, Martinie Herud, udało się zająć 2 miejsce i stanąć na podium. Opiekunem uczennic była Pani Sybilla Lenard - Gurgul.
Gratulujemy
Apel MEN o zagrożeniach w internecie
Kochani Rodzice!
W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie MEN zwraca się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.
Jednocześnie prosi dyrektorów o zorganizowanie spotkań z rodzicami i uczniami, podczas których możliwe będzie omówienie kwestii dotyczących bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu przez uczniów.
Jednak wczoraj odbyło się spotkanie z rodzicami, a kolejne dopiero w maju, więc proszę Rodziców o zapoznanie się z informacjami poniższymi, a uwagi i zapytania można kierować do szkoły lub na wskazany na końcu nr telefonu.
Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.
Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.
W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję. Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.
Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci oraz nastolatków. Z doniesień medialnych wynika, że początek gry miał miejsce w Rosji, gdzie już ponad setka młodych internautów popełniła samobójstwo. Z doniesień mediów wynika, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają, że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie i poczuciu własnej wartości.
Z informacji uzyskanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wynika, że aktualnie Prokurator Okręgowy w Szczecinie prowadzi śledztwo w sprawie usiłowania doprowadzenia trójki małoletnich do targnięcia się na własne życie pod wpływem wspomnianej gry. Mając na uwadze powyższe informacje zwracam się z prośbą o podjęcie działań zmierzających do zapoznania rodziców z zagrożeniami płynącymi z uczestnictwa we wspomnianej grze, szczególnie tymi tragicznymi. Warto podkreślić, że nie wszystko, co pojawia się w Internecie, chociaż modne, jest bezpieczne i rozsądne. Podejmowane działania nie powinny w żaden sposób przyczyniać się do reklamy wyżej wymienionej gry wśród dzieci.
Kochani Rodzice zachęcamy Was do rozmowy z dzieckiem, omówienia jego aktywności w Internecie, dopytania o ewentualne problemy, z jakimi być może się boryka. Dodatkowo istotne jest, aby zwrócić uwagę na zachowanie ucznia w ostatnim czasie – jego ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słucha. Należy również wspomnieć o możliwości założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby uchronić dziecko przed szkodliwymi treściami.
Poniżej przekazuję informacje zamieszczam dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych :
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych. Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
Gdzie można uzyskać pomoc?
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).
„Wskazówki pochodzą z broszury pt.: „Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie-reagowanie. Gry komputerowe”. Broszura dostępna jest pod adresem:
https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/55-profilaktyka-agresji-i-przemocy
Spotkanie z rodzicami 20.03.2017
Informacja dla rodziców-zmiana terminu
Dnia 20 marca 2017 roku o godzinie 17.00
odbędzie się spotkanie z rodzicami-wywiadówka.
Obecność obowiązkowa.
Dzień Liczby Pi
Dzień Ludolfiny
14 marca br. obchodziliśmy Dzień Liczby Pi.
W tym dniu uczniowie przystroili szkołę tą liczbą,
wykonali materiały ścienne oraz przynieśli
wypieki symbolizujące Ludolfinę.
Zapraszamy do galerii zdjęć TUTAJ