Wycieczka do Krakowa

Wspomnienia z Wycieczki do Krakowa

W dniu 8 maja 2018 roku klasy 1-3 z Szonowic pojechały wraz z nauczycielami na wycieczkę do Krakowa.Pierwszym punktem wyjazdu była mini fabryka czekolady gdzie dzieci miały możliwość samodzielnie wykonać praliny z różnego rodzaju czekolady. Później dekorowały je bakaliami poznały historię powstania czekolady oraz wąchały ziarna kakaowca. Następnie uczniowie udali się na rynek główny w Krakowie gdzie obejrzeli kościół Mariacki. Sukiennice.bramę Floriańską .Smoczą jamę .Wawel i Katedrę na Wawelu.Wycieczka była bardzo udana bo dopisała również pogoda.
p. Alicja Peikert

Wycieczka Warszawa 2018

Wspomnienia z wycieczki do Warszawy

We wtorek 8 czerwca rano wyjechaliśmy na kolejną wycieczkę szkolną, tym razem do Warszawy. Wszyscy "naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc. Podróż nie dłużyła się, w autokarze każdy znalazł dla siebie zajęcie. Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę zaraz po wjeździe do metropolii był sławny Stadion Narodowy. Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru po "Łazienkach". Obeszliśmy cały park, podziwiając zabytki, słuchaliśmy z ciekawością opowieści i podziwialiśmy "Teatr na wodzie", pałace, rezydencje ówczesnej monarchii, a także chodzące po parku pawie oraz wiewiórki. Kolejnym punktem naszej wycieczki stało się Stare Miasto. Byliśmy na rynku, w Kościele pw. św. Jana Chrzciciela, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Po wizycie w świątyni zwiedzaliśmy Zamek Królewski widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta. Po godzinnym spacerze mieliśmy czas wolny. Wykorzystaliśmy go na zjedzenie posiłku oraz kupno pamiątek. Ok. godziny 19.30 zmęczeni, ale wciąż uśmiechnięci pojechaliśmy hostelu znajdującego się poza miastem. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu kolacji udaliśmy się do swoich pokoi. Wieczór spędziliśmy dość spokojnie, oczywiście nie obeszło się bez przechodzenia z pokoju do pokoju i bieganiu po korytarzu. Po zjedzonym śniadaniu o godzinie 9.00 opuściliśmy ośrodek, wyruszając w dalszą drogę. Zaczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. Udaliśmy się do Centrum Handlowego „Złote Tarasy” Po godzinie czasu wolnego podjechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Mieliśmy okazję zobaczyć go wewnątrz i podziwiać ogromny wkład pracy włożony w jego istnienie. Jest to na pewno jeden z najładniejszych obiektów w stolicy. Po zwiedzaniu Pałacu wyruszyliśmy na PGE Narodowy. Odwiedziliśmy salę konferencyjną oraz szatnie piłkarzy polskiej reprezentacji. Później wróciliśmy do hostelu. Następnego dnia w podróży powrotnej ponownie odwiedziliśmy „Złote Tarasy” i park w Wilanowie. Był to czas bardzo ciekawie spędzony. Poznaliśmy wiele nowych miejsc i zabytków, o których wcześniej słyszeliśmy jedynie w mediach. O godzinie 23.00 szczęśliwie dotarliśmy na miejsce zbiórki i rozeszliśmy się do swoich domów.

Zapraszamy do galerii fotograficznej TUTAJ

Spotkanie z rodzicami 14.05.2018r.

Informacja dla rodziców

14 maja 2018 roku o godzinie 17.00

odbędzie się spotkanie z rodzicami-wywiadówka.

Obecność obowiązkowa.

Informacja dla rodziców i uczniów gimnazjum 27.04.2018

Informacja dla uczniów i rodziców

Zajęcia dydaktyczne zaczynają się 7 maja 2018r., a w dniach 8-10 maja 2018r. jest szkolna wycieczka

do Warszawy i 8 maja 2018r. do Krakowa. W czasie wycieczki uczniowie nie jadący zobowiązani są

uczęszczać do szkoły. W piątek 11 maja 2018r. są już normalne zajęcia wg stałego planu.

Prosimy więc przyjrzeć się postępom uczniów, czyli ocenom. Dnia 14 maja 2018r. będą wysyłane

informacje o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi. Zainteresowani uczniowie poprawą złych,

niesatysfakcjonujących ocen a także uczniowie, którzy opuszczając zajęcia nie pisali wszystkich prac

pisemnych zobowiązani są indywidualnie skontaktować się z nauczycielami przedmiotów

najpóźniej 11 maja 2018r. tj. w piątek po wycieczce.

Dzień Ziemi 2018

Ziemia nasza planeta

27 kwietnia w naszej szkole odbyło się podsumowanie działań związanych z Dniem Ziemi. Klasy IV -VI wykonały plakaty pod hasłem: „Ziemia – nasza planeta”. Zadaniem kl. VII i II gimnazjalnej było rozpropagowanie akcji: „Ratujmy Serce Karpat” mającej na celu utworzenie parku narodowego w Karpatach. Wszystkich, którzy chcą poprzeć ten pomysł zapraszamy do podpisania petycji w tej sprawie na stronie www.SerceKarpat.pl. Uczniowie starszych klas wzięli udział w konkursie wiedzy ekologicznej a chętni układali rymowanki propagujące ekologiczny sposób życia. Zachęcamy wszystkich uczniów do działań ekologicznych w domu i swoim środowisku nie tylko z okazji Dnia Ziemi ale przez cały rok!

p. Lidia Kutrowska

Wycieczki szkolne 2018

Informacje dotyczące wycieczek szkolnych

Warszawa - 8-10 maja 2018r.

Kraków - 8 maja 2018r.

Informacja - 24.04.2018

Informacja dla uczniów i rodziców

30 kwietnia 2018r. – o godz. 8.00 wyjazd do kina Helios do Kędzierzyna-Koźla

(kl. I-V film "Piotruś Królik, kl. VI,VII, II-III G film "Tomb Raider")

powrót około godz.13.30. Po powrocie będzie świetlica.

Informacja dla rodziców i uczniów gimnazjum 15.04.2018

Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

z 11 sierpnia 2017r. w sprawie terminów egzaminu

gimnazjalnego (...) w 2018 roku

Terminy egzaminów gimnazjalnych

Pierwszy Dzień Wiosny 2018

Wiosna Zawitała Też Do Nas

Dnia 6 kwietnia 2018 w naszej szkole odbył się dzień wiosny. W ramach wydarzenia nie było ostatnich trzech lekcji. Zaczęliśmy od pokazu mody, każdej klasie został wylosowany dany styl muzyczny np. country, heavy metal. Po pokazie nadszedł czas na kalambury. Wybrane zostały czteroosobowe grupy które wzięły udział w zabawie. Tematem przewodnim kalambur były przysłowia. W trakcie kalambur było dużo śmiechu oraz zabawy. Po grze wszyscy uczniowie rozeszli się do klas, w oczekiwaniu na autobusy mające zabrać ich do domu.

Życzenia wielkanocne 2018

Rekolekcje Wielkopostne 2018

Rekolekcje

W dniach 26- 28 odbyły się coroczne rekolekcje szkolne. Codziennie zbieraliśmy się w kościele w Modzurowie o 9:00. W pierwszy i ostatni dzień rekolekcji odbyła się Msza Święta, a w drugi Droga Krzyżowa. Po nabożeństwie ruszaliśmy autobusami do szkoły. Zbieraliśmy się na sali gimnastycznej. Pierwszego dnia ksiądz przedstawił uczniom dzieci biorące przykład ze swoich rodziców i dziadków np. strażaków czy byłych harcerzy. Spotkanie zakończyliśmy wspólnym śpiewem. Drugiego dnia po Drodze Krzyżowej ponownie zebraliśmy się w szkole, zaczęliśmy śpiewem pieśni, a później przeszliśmy do klas. Dzieci młodsze wykonywały prace plastyczne, natomiast klasy starze uzupełniały quiz. W tym dniu także przyjechali do nas przedstawiciele świetlicy środowiskowej „Ziarenko”. Trzeciego- ostatniego dnia rekolekcji po wspólnym śpiewie ruszyliśmy by spożyć tradycyjne śniadanie wielkanocne.